Vårseminaret avlyses

Grunnet koronasituasjonen har Sosiologforeningens arbeidsutvalg sett seg nødt til å avlyse Vårseminaret.

Kjære sosiologer, kjære medlemmer av Norsk sosiologforening,

Tidligere i år gikk vi ut med at Vinterseminaret ble utsatt og omgjort til et Vårseminar. Det sitter langt inne å nå også måtte avlyse Vårseminaret.

Men, planene for neste Vinterseminar på Golsfjellet er allerede i gang. Jeg ser frem til å se flest mulig av dere der. Så hold av den siste helgen i januar 2022!

I debattinnlegget «Hvis Vinterseminaret ikke fantes» skrev jeg på Sosiologen.no tidligere i år om marerittet jeg hadde like etter at jeg ble leder av Sosiologforeningen. Jeg drømte at foreningen som ble stiftet i 1949 var gått i oppløsning og plutselig var borte. Jeg hadde glemt å kalle inn til møter, Sosiologen.no var gått i svart, og Vinterseminaret var ikke mer.

Foreningen har heldigvis ikke gått i oppløsning, men det ble et år uten Vinterseminar, og det er trist. For jeg savner Vinterseminaret og dets ritualer. Jeg savner å kjenne på felleskapet, fagligheten, kontakten og festligheten. Rett og slett det å være sosiolog sammen med andre sosiologer. Flere føler sikkert på det samme.

På vegne av Norsk sosiologforening,

Marit Haldar (leder)

Marit Haldar

Marit Haldar er leder for Norsk sosiologforening (foto: Oslo Met)